آموزشی تکنولوژی خبری

آموزشی تکنولوژی خبری

آموزشی تکنولوژی خبری

آموزشی تکنولوژی خبری

مشکلاتی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۴ ب.ظ

باید این را قبول کرد که هیچ خانه ای کامل، بزرگ و یا بدون عیب نیست! شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همه چیز در یک خانه به حالت ایده آل خود باشد، به خصوص اگر در خانه اجاره ای اسکان دارید. شاید نتوان هر خانه ای را با تغییراتی بزرگ و عظیم تبدیل به یک خانه ایده آل کرد، ولی می توان با تغییراتی در دکوراسیون منزل و لوازم تزئینی، آن را بهبود بخشید

دکوراسیون منزل کوچک

اگر احساس می کنید دکوراسیون منزل شما به گونه ای است که خانه تان را کوچم و تنگ کرده است باید به فکر تغییراتی در آن باشید! حالا باید در سه قدم دکوراسیون منزل کوچک خود را بهبود بخشید:

اطرافتان را نگاه کنید و اگر می بینید که از وسایل تزئینی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خود زیاد استفاده کرده اید تعدادی از آنها را حذف کنید. این مسئله حتی در مورد مبلمان نیز صدق می کند. اگر حس می کنید چیزی هست که اضافی به نظر می رسد آن را از راهتان کنار بزنید و بردارید. در رابطه با قفسه ها و شلف ها هم سعی کنید از چیدمان لوازم تزئینی بر روی آنها امتناع کنید.

 دیوارهای منزل خود را رنگ آمیزی کنید. برای بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون خانه کوچک خود می توانید از رنگ های سبک تر و روشن تر استفاده نمایید. البته این را هم در نظر بگیرید که رنگ دیوار لازم نیست که خانه شما را بیش از حد روشن کند!

آینه های بزرگ را از قلم نیندازید، چراکه وجود آنها باعث انعکاس نور و تصاویر شده می تواند در بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون منزل شما تاثیرگذار باشد. در زمان انتخاب جای مناسب برای قرارگیری آینه حتما انعکاس نور را در نظر داشته باشید.

تعمیرات منزل کم هزینه

این را بدانید که شما مجبور نیستید برای تعمیرات منزل خود هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنید. برای آنکه بتوانید دکوراسیون نشیمن خود را به روز رسانی کنید راه های زیادی هست که به برخی از آنها می پردازیم:

اگر مبلمان شما خیلی کهنه و قدیمی شده اند می توانید به سراغ روکش های مبلمان بروید و یکی از زیباترین هایشان را برای دکوراسیون نشیمن خود انتخاب کنید.

یک میز جلومبلی تهیه کنید و یا در صورت لزوم، همان میز قدیمی خود را دوباره رنگ آمیزی کنید.

حال و هوای جدیدی به دکوراسیون منزل کم هزینه خود بدهید. این کار را می توانید با یک رنگ آمیزی ساده، تهیه کوسن های متنوع، گلدان و یا یک فرش ارزان قیمت به خوبی انجام دهید.

استفاده از آینه برای بزرگتر دیده شدن فضا

می توان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی از آینه های بزرگ در طرح های متفاوت استفاده شود، زیرا آینه با انعکاس نور و گسترش آن باعث جلوه زیبای کار می شود.

آینه ها علاوه بر افزایش نور و روشنایی می تواند باعث دید توهم مانند شود به این صورت که باعث بزرگتر دیده شدن محیط بیش از چیزی که هست می شود.

البته لازم به ذکر است که آینه نقایص خانه را نیز دو چندان نشان می دهد بنابراین بهتر است در ابتدا طراحی منزل را بی عیب کرده و سپس اقدام به استفاده از آینه در کوراسیون و تزئین خانه شود.

مشکل بودجه در طراحی دکوراسیون

برخی افراد تصورشان بر این است که طراحی برای دکوراسیون منزل بسیار هزینه بالایی در پیش خواهد داشت و به همین دلیل است که از انجام این کار صرف نظر می کنند.

اما باید بدانند که برای تغییر دکوراسیون خانه خود اصلا موظف به خرج کردن هزینه زیادی نیستند بلکه فقط کافی است به چند نکته هائز اهمیت دقت شود.

یکی از گران ترین عنصر های دکوراسیون معمولا مبلمان ها هستند و می توان به جای خرید مجدد مبلمان، روکش های آن را تعویض کرد.

حتی اگر شرایط تعویض روکش نیز هم نیست می توان در صورت قدیمی بودن مبلمان روی آن از پارچه های لوزی شکل و ذایره ای باطراحی زیبا استفاده کرد.

بهتر است میز عسلی جلوی مبلمان را یا تعویض کرده و یا رنگ آن را تغییر داد، این کار تا حد زیادی توجه افراد را از کهنگی قطعات مبلمان دور می کند.

برای جلب توجه نگاه افراد و دوری کهنگی برخی وسایل از دید آنان می توان از رنگ های جسورانه که توجه زیادی را به خود جلب می کند استفاده کرد مثل استفاده در کوسن ها و تزئینات رومی میز ها استفاده شود تا از یکنواختی در بیاید.

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

 

مشکلات اتاق خواب در زیبایی و تغییرات دکوراسیون

همانطور که واضح است اتاق خواب مکانی است که بیشترین نقش را در احساس آرامش افراد دارد و تنها تمیزی و نظم آن است که موجب چنین احساساتی می شوند.

اما امروزه بیشتر دیده می شود تا اتاق خواب را افراد با وسایل غیر ضروری پر کرده و دیگر خبری از نطم همیشگی نیست، پس در مرحله اول بهتر است بار دیگر با دقت به وسایل موجود در اتاق خواب نگاه کرد و انتخاب کرد که کدام یک از وسایل ضروری و کدام یک غیر ضروری است.

در یک اتاق خواب با چیدمان اصولی می توان گفت تنها نیازمند به حضور یک تختخواب راحت می باشد و در کنار آن دیگر نیازی به حضور مبلی نمی باشد.

در صورت وجود وسایل کوچک و دست و پا گیر ضروری می توان از قفسه های نگهدارنده در گوشه ای اتاق استفاده کرد و یا در زیر تخت باکس هایی تعبیه شود تا بدون هیچ اشغال جایی مکانی، بتوان از تمام وسایل ریز و ضروری به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

برای مکانی مناسب آویزان کردن می توان از جا لباسی هایی که به پشت در متصل می شود استفاده کرد تا نظم اتاق خواب همچنان پایدار باشد.

دکوراسیون اتاق مهمان شلوغ

احتمالا در دکوراسیون اتاق مهمان شما اوضاع خوبی نیست! همه چیز شلوغ و نامرتب است و هر لحظه هم ممکن است که مهمانانتان از راه برسند، ولی باید بگوییم که اصلا لازم نیست خود را نگران کنید. قبل از هرچیز باید این را بدانید که همینکه یک تخت خواب و البته وسایل اولیه در اتاق مهمان وجود داشته باشد کفایت می کند. به علاوه آنکه مهمان های شما که نمی خواهند برای همیشه در آن اتاق بمانند، پس لازم نیست نگران باشید. فقط کافی است این موارد را دنبال کند:

در اولین قدم باید به جز تخت خواب از شر سایر مبلمان در این اتاق خلاص شوید. البته اگر وسایل دیگری هست که فکر می کنید به درد مهمانتان می خورد آنها را حتما سر جایشان حفظ کنید.

وسایلی که می توانید را در زیر تخت جایگذاری کنید.

کفش، لباس و یا وسایلی این چنینی را در صورت امکان پشت در قرار دهید.

سعی کنید کمدها و گنجه ها را تا جایی که امکان دارد به صورت کاملا مرتب از وسایل و خرده ریزهایتان پر کنید.

سعی کنید در این میان وسایل و اقلامی را که مورد استفاده مهمانتان قرار می گیرد حفظ کنید؛ برای مثال حتما یک میز را برایش خالی بگذارید.

تخت خواب را مرتب و آراسته کنید.

تزئین دیوارهای خانه

معمولا بسیاری از افراد حس می کنند که دیوارهای خانه شان کسل کننده و نامناسب است که همین مسئله نیز احساس بدی درونشان ایجاد می کند. شما می توانید برای حل این مشکل به این موارد توجه کنید:

تابلوهای بزرگ و حتی بدون قابی را بر روی دیوار منزل خود آویزان کنید.

اگر می توانید کاغذ دیواری را بر داشته و یا به دنبال یک کاغذ دیواری مناسب باشید.

دیواری را که نقطه کانونی منزل شماست برجسته تر کرده و با کمک وسایل تزئینی و کاغذدیواری آن را زیباتر کنید.

یکی از دیوارها را به یک گالری تبدیل کرده و روی آن را با انواع و اقسام تابلوها و وسایل دکوری پر کنید.

یک شلف و قفسه بر روی دیوار نصب کنی تا وسایل مورد علاقه خود را بتوانید بر روی آن قرار دهید.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج خانه های ایرانی، ما می گوییم اشکال کار کجاست!

کفپوش در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل

اگر در خانه ای استیجاری ساکن هستید و از کفپوش و موکت روی زمین ناراضی هستید باید برای حل این مشکل به فکر چاره باشید.

شما می توانید روی آن را با یک فرش بزرگ بپوشانید.

انواع کاشی هایی وجود دارند که دائمی نبوده و قابل جابه جایی هستند. مس توانید به بازار سری بزنید و یکی از آنها را برای دکوراسیون منزل خود تهیه کنید.

راهکار هایی برای دیوار منازل

یکی از منفی ترین و خسته کنده ترین قسمت های منزل ایرانی ها، دیوار های سر تا سر سفید و یکدست می باشد که افراد تلاشی هم برای رهایی از آن انجام نمی دهند.

با این حا اگر افراد به دنبال تغییراتی در دکوراسیون هستند باید در این زمینه نیز تغییراتی را به وجود آورند.

به عنوان مثال می توان نقاشی های بزرگی را بدون قاب به دیوار ها آویزان کرد.

برای تغییرات در تزدینات دیوار ها، باید یک نقطه را نقطه کانونی در نظر گرفته و ما بقی وسایل را دراطراف آن قرار داد به عنوان مثال دیوار بالای شومینه می تواند نقطه کانونی باشد.

در طرح و رنگ آمیزی این دیوار نقطه کانونی میتوان از رنگ متفاوتی نسبت به رنگ سایر دیوارها استفاده کرد  به طوری که بیشتر از سایر قسمت ها جلب توجه کند.

برای طراحی دیگری که دیوار های اتاق نشیمن را از سادگی در بیاورد می توان یک دیوار را تماما از قاب هایی با تناژ های رنگی مناسبی استفاده کرد و آن را به شکل یک گالری در آورد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی