آموزشی تکنولوژی خبری

آموزشی تکنولوژی خبری

آموزشی تکنولوژی خبری

آموزشی تکنولوژی خبری

رگلاژ تخصصی پنجره دوجداره upvc

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۱۰ ب.ظ

امروزه به دلیل الودگی هوا و دود های سمی و اسیب های جدی آن و الودگی های صوتی ناشی از زندگی شهری،بروز گردوغبار، جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و مشکلاتی از این قبیل اکثر خانواده ها برای راحتی و آسایش خود تصمیم به استفاده از درب وپنجره دوجداره یو پی وی سی میگیرند که علاوه بر زیبایی ظاهری،مزایای بی شماری دارد .

اما پس از مدتی استفاده مطلوب و نگهداری از آن،براساس عواملی چون رعایت نکردن اصول نصب و یا جنس نامناسب پروفیل و استفاده از یراق الاتی که مرغوبیت کمی دارند ،افت کیفیتی پیدا میکند که دیگر نمیتواند نقش مهمی را در بهره وری انرژی ایفا کند و مرغوبیت خود را از دست می دهد و ضرورت نیاز به تعمیر تخصصی درب و پنجره UPVCپیدا میکند.

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره UPVC :

در مراحل زیر نحوه رگلاژ مناسب لولای ۳دی را بیان خواهیم کرد:

۱)در شروع کار باید کاور لولا را خارج کنیم، برای این کار ابتدا پنجره را باز کرده سپس با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار آلن کاور را آزاد کرده و جابجا می کنیم.

۲)برای رگلاژ، لنگه بازشو درب یا پنجره دوجداره باید در محور افقی و عمودی جابجا شود. برای حرکت در محور افقی با استفاده از آچار آلن ۵ میلیمتری پیچ رگلاژی را که بصورت افقی است باز وبسته می کنیم. با بازو بسته کردن پیچ رگلاژی لنگه بازشو درب یا پنجره یو پی وی سی بصورت افقی حرکت می کند و جابجا می شود.

۳)تا زمانی پیچ را حرکت می دهیم که با بسته شدن لنگه بازشو در جهت افقی عدم انطباق رفع شود.

۴)برای رگلاژ عمودی از پیچ بالا لولای ۳د و آچار آلن ۴ میلیمتری استفاده می کنیم. در ابتدا کاور لولای درب و پنجره دو جداره را باز می کنیم و با استفاده از آچار آلن، پیچ را می گردانیم. با چرخاندن ساعتگرد پیچ، لنگه بازشو به سمت بالا و در صورت چرخاندن آن در جهت پادساعتگرد به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

۵) رگلاژ هردوجهت افقی و عمودی را بصورت موازی انجام می دهیم تا به حالت مناسب و صحیح باز و بسته شدن برسد.

 

 

رگلاژ پنجره دوجداره

 

باید دقت کنید که عدم رگلاژ یراق آلات درب و پنجره دوجداره سبب مشکلاتی از قبیل سختی در باز و بسته شدن درب و پنجره یو پی وی سی، عدم حرکت روان دستگیره، مشکلات در تغییر حالت های بازشو(حالت دوم به حالت اول در پنجره دوحالته) و  فاصله افتادن میان لنگه بازشو و فریم و عملکرد نامناسب آن شود، البته با رگلاژ مناسب درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی ، می توان تا حدود زیادی(۹۰ درصد) این مشکلات را حل کرد.

رگلاژ شیشه ،یکی از مهمترین عوامل برای درست بسته شدن درب و پنجره دوجداره می باشد.در رگلاژ مواردی مانند: شیشه ، لولا ها ، زاماک ،اسپانولیت ، لاستیک و غیره بررسی میشود و تمامی موارد فوق به درستی تنظیم میگردد و از زیر شیشه مخصوص استفاده می شود تا کارایی لازم به پنجره و درب دوجداره بازگردد و باید توجه کنید که تعمیر پنجره یو پی وی سی و رگلاژ پنجره یو پی وی سی لازمه اسایش شما در فصل سرما و گرما می باشد.

تعمیر پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره دوجداره باید به تعمیرکار و افراد خبره و متخصص سپرده شود تا از ایرادات بعدی آن جلوگیری شود و تعمیرات به بهترین شکل صورت گیرد،لازم به ذکر است که انجام تعمیرات پنجره یو پی وی سی هزینه و وقت نسبتا کمتری نسبت به تعمیر پنجره الومینیومی دارد،به همین منظور برای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره خود حتما با یک تعمیرکار و سرویس کار ماهر و کاربلد تماس بگیرید.

رگلاژ پنجره دوجداره یکی از کارهای فنی است که افراد عادی همواره برای دانستن روند کار و چگونگی رسیدن به نتیجه ایده ال کنجکاوی می کنند و در ظاهر اینکار را راحت می دانند اما مسئله ای که وجود دارد این است که رگلاژ پنجره های دوجداره کاری تخصصی و لازمه  اجرای صحیح ان تجربه است.

ما بر این باوریم که سازنده و طراح درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی همه قطعات و مراحل ساخت را بر پایه منطق پیاده سازی کرده است و محاسبات اصولی را لازمه عملکرد صحیح قرار داده است.

مشکلاتی که در صورت عدم رگلاژ پنجره دوجداره اغلب با آن مواجه میشویم :

  • نفوذ سرما در فصل زمستان و یا گرما در تابستان از درزهای اطراف که نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره دارد
  • بسته نشدن کامل درب و پنجره و یو پی وی سی الومینیومی
  • نداشتن کارایی مطلوب و عایق حرارتی مناسب
  • نفوذ اب از اطراف پنجره دوجداره
  • شل و خراب شدن لاستیک های اطراف پنجره
  • عدم عایق بندی پنجره دوجداره
  • از کار افتادن اسپانولیت (اسپانیولت)
  • رعایت نکردن اصول نصب و یا تعویض
  • باز و بسته نشدن راحت دستگیره درب و پنجره یو پی وی سی و الومینیوم
  • نامطلوب بودن عملکرد یراق آلات درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی و الومینیوم
  • شکستن یا خم شدن لولای بازویی فریم لس

طراحی ، پیاده سازی و تولید درب و پنجره دوجداره اغلب با امکان سنجی خاص و تلاش شبانه روزی صورت میگیرد تا با بهترین کیفیت و مقاومت و عمر مناسب به بازار عرضه شود ، اما خود مصرف کننده هم باید اصولی را رعایت کند تا نیاز به تعمیرات درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی و رگلاژ پنجره دوجداره نداشته باشد و به کارایی محصول افزوده شود.

نکاتی از این حیث:

روغن کاری قطعه های مکانیکی در بازه ی زمانی مشخص

برای ماندگاری بیشتر لاستیک های درب وپنجره، هرچندوقت یکبار با پارچه حاوی صابون مایع آن را تمیز کنید.

تنظیم مجدد یراق الات پنجره یو پی وی سی و الومینیومی که از رگلاژ اولیه خارج شده است.

اگر پیچ دستگیره درطول زمان شل و خراب شد میتوان با جا به جا کردن دستگیره آن را سفت کرد.

هنگام فعالیت های ساختمانی حتما روی پنجره ها را بپوشانیم تا صدمه ای به ان ها وارد نشود.

پنجره بازشو فریم لس نباید بیش از اندازه باز شود ودقت کنیددر هنگام وقوع طوفان حتما پنجره بسته شود تافشار به لولای آن وارد نشود.

 اغلب افراد با استفاده از تجربه ی کمی که دارند و راهکار های اشتباه ،خودشان میخواهند کار تعمیر پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره دوجداره را انجام دهند که ممکن است خسارت جبران ناپذیری به  بار آورند ، در این زمان بهتر است این کار را به یک متخصص و تعمیرکار درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی و الومینیوم بدهیم تا آن را مطابق با استاندارد های لازم و اصول تعمیرات درب و پنجره به کیفیت ایده ال برساند.

 

رگلاژ پنجره دوجداره

 

خدمات تعمیر تخصصی درب و پنجره UPVC و آلومینیوم :

تعمیرات رفع گیر و رگلاژ پنجره دوجداره و رفع مشکلات بوجود امده در هنگام باز و بسته کردن درب و پنجره UPVC و الومینیوم

افزودن بازشو به پنجره های فیکس

تعمیر و تعویض یراق الات نامرغوب

تعویض و اضافه  کردن لولا به درب و پنجره دوجداره

تعویض شیشه های نامناسب و شکسته

تعمیرات فریم لس و تعویض لولای بازشو

تعویض لاستیک (نوار) اطراف پنجره دوجداره

تعویض و تعمیر اسپانولیت ( اسپانیولت )

تعمیر و تعویض دستگیره از کار افتاده پنجره های دوجداره

تعویض قفل درب و پنجره دوجداره

درزگیری و عایق بندی اطراف پنجره های یو پی وی سی و الومینیومی

نصب کردن توری الومینیومی رولی ویژه ی پنجره های(یوپی وی سی) یو پی وی سی

انجام نظافت و تمیزکاری پنجره هاییو پی وی سی با بهترین موادشوینده

 

رگلاژ درب و پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم :

رگلاژ درب و پنجره یو پی وی سی و الومینیومی از جمله مواردی است که توسط تعمیرکار و سرویس کار درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی انجام میشود،به طور کلی خارج شدن از رگلاژ ممکن است پس از مدتی استفاده ، و به دلایلی همچون نصب نامناسب و استفاده نا بجا از درب و پنجره دوجداره اتفاق بیافتد.

همان طور که میدانیم مهمترین و اصلی ترین مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره  یو پی وی سی جلوگیری از هدر رفت انرژی و عایق بندی ساختمان در برابر سرما و گرما و الودگی صوتی می باشد،اما باید توجه داشت که این عملکرد نیاز به پارامترهایی همچون: استفاده از یراق الات مرغوب، پروفیل باکیفیت،شیشه دوجداره مناسب و… دارد.

اما از مهمترین ترین قسمت های این فرایند، بخش تولید و نصب است. از آن جهت که هنگام انجام این دو فعالیت نباید فاصله ای میان لنگه بازشو و قاب در هنگام تولید درب و پنجره دوجداره و دیوار هنگام نصب، باقی بماند که البته هردوی آنها قابل حل کردن است. برای مشکل اول از رگلاژ لولای پنجره دوجداره و برای مشکل دوم از فوم و چسب مخصوص برای درزگیری استفاده خواهد شد.

رگلاژ پنجره دوجداره یک تخصص محسوب میشود و نیاز به تجربه بالایی در این امر وجود دارد، به طور کلی در بحث رگلاژ درب و پنجره چند نکته اساسی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن و یا انجام نادرست رگلاژ پنجره دوجداره باعث شکسته شدن شیشه و ایرادات مختلف دیگری خواهد شد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی